ytosay

  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد تفاوت‌های حوادث رانندگی در آلمان و ایران

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 6 صفحه


قسمتی از متن .doc :

تفاوت‌های حوادث رانندگی در آلمان و ایران

آلمان کمتر از یک چهارم ایران مساحت دارد ولی تعداد اتوموبیل‌هایش بیش از ۴ برابر ایران است. با این همه شمار قربانیان حوادث رانندگی‌ در ایران بیش از ده برابر آلمان است.

در ۶ ماهه اول سال جاری میلادی شمار تصادفات رانندگی در جاده‌های آلمان در قیاس با سال گذشته ثابت مانده، اما تعداد قربانیان و مجروحان این حوادث به نحو چشمگیری کاهش یافته است. در تصادفات ژانویه تا آخر ژوییه امسال در آلمان، مجموعا ۲۲۶۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک کاهش ۹,۱ درصدی را نشان می‌دهد. رقم مجروحان این تصادفات به ۱۸۶۶۷۹ نفر می‌رسد که آن هم از یک کاهش ۸,۸ حکایت می‌کند. این آمار از تداوم روندی خبر می‌دهند که در سال‌های گذشته شاخص چندوچون حوادث رانندگی در آلمان بوده است: شمار تصادفات ثابت مانده است، اما رقم قربانیان و مجروحان به نحو قابل اعتنایی کاهش یافته است. این روند مثبت به گفته "کریستیان کلنر"، مدیر ارشد شورای ترافیک آلمان، بیش از همه به بهبود و بهینه‌سازی سیستم‌های فعال و غیرفعال ایمنی در اتوموبیل‌ها برمی‌گردد. تلفیقی از تاثیر همزمان کمربند و کیسه هوا(ایر باگ) به گفته کلنر عامل درجه اول در محدود شدن شمار مرگ و میرها و صدمات انسانی در تصادفات است. سیستم‌های ایمنی‌یی همچون برنامه ممانعت از انحراف از مسیر اتوموبیل (ESP) نیز می‌توانند پیامدهای نامطلوب رفتار اشتباه رانندگان، مثل تندراندن در سر پیچ‌ها، را کاهش دهند.

به نوشته روزنامه "زود دویچه سایتونگ" یکی از نکات برجسته آمار اخیر حوادث رانندگی در آلمان این است که گرچه رقم تصادفات تغییری نکرده، اما خودداری داوطلبانه شمار پیوسته بیشتری از اهالی از رانندگی پس از مصرف الکل به یک کاهش ۱۶ درصدی در تصادفات ناشی از مصرف چنین نوشابه‌هایی انجامیده است.

از نگاهی دیگر،‌ تصادفات رانندگی در آلمان در ۶ ماه نخست سال ۲۰۰۶ به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت ۲۷ قربانی به بار‌آورده‌اند. این رقم در برخی از ایالات آلمان کمتر و در برخی بسیار بالاتر است. مثلا در دو ایالت آلمان شرقی سابق یعنی "براندنبورگ" و "مکلنبورگ فورپورمان" رقم مزبور به ترتیب به ۴۹ و ۴۶ بالغ می‌شود که در وجه عمده به وضع نامساعد جاده‌ها و خیابان‌ها، تعداد نسبتا بیشتر نقاط حادثه‌خیز و عقبماندگی زیرساخت‌های آنها برمی‌گردد.

تفاوت‌های فاحش

بر خلاف آلمان که شمار قربانیان و مصدومان نه چندان بالای حوادث رانندگی آن رو به کاهش است ایران همچنان به این لحاظ جز‌ء کشورهای صدرنشین دنیا به شمار می‌رود. قرهنگ نازل رانندگی و کم‌اعتنایی به رعایت قانون، بی‌توجهی مدیریت کشور و رسانه‌ها و سیستم آموزشی عمومی تحت کنترل آن به بازآموزی مستمر مردم، شمار بالای اتوموبیل‌های مستعمل،‌ تمرکز تولید و توزیع اتوموبیل در دست شرکت‌های دولتی که برای مردم گزینه‌ای جز خرید اتوموبیل‌های ناایمن وغیر استاندارد باقی نمی‌گذارد،‌ و نیز زیرساخت‌های کم‌توسعه‌یافته و جاده‌های محدود و حادثه‌خیز از عوامل اصلی تصادفات رانندگی در کشور ما به شمار می‌روند. بنا به آمار دوائر رسمی در ایران در قاصله زمانی ۱۳۷۷ تا انتهای ۱۳۸۳، نزدیک به ۱۴۰ هزار و ۹۳۳ شهروند ایرانی در حوادث رانندگی کشته شده‌اند و بیش از ۱۲ میلیون مصدوم و ۵۰۰ هزار معلول مادام العمر نیز از عواقب این حوادث بوده است. بنا به گزارش خبرگزاری مهر (۱۶ بهمن ۱۳۸۴) ایران گرچه یک صدم جمعیت دنیا را به خود اختصاص داده اما سهم آن در حوادث رانندگی دنیا نزدیک به یک چهلم است. بنا به همین گزارش به ازای هر یک میلیون جمعیت ایران سالانه ۳۸۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند. این رقم بیش از ۱۴ برابر قربانیان آلمان در مقیاس مشابه است.

تازه‌ترین آمار ایران

بنا به آخرین آماری که هفته گذشته (۳۰ مرداد ۱۳۸۵ ) در جریان دومین همایش سراسری معاونان راهور و فرماندهان پلیس راه از سوی سرهنگ یونس میرزایی تبار، مدیرکل عملیات ترافیک راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ارائه شد؛ در سال ۸۴ در هر ساعت 2 تا 3 نفر در تصادفات رانندگی در ایران جان خود را از دست داده اند که عامل ۸۵ درصد این تصادفات خطای انسانی بوده است. وی با بیان این که در ۵ ماه اول سال ۸۴ مجموعا ۲۰۳ هزار و ۲۸۴ مورد تصادف جرحی و فوتی در معابر کشور داشتیم، خاطرنشان کرد: در این تصادفات ۹ هزار و ۲۷۲ نفر کشته و ۹۷ هزار و ۹۵۰ نفر مجروح شدند. سرهنگ میرزایی تبار به مقایسه آمار تصادفات ۵ ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۳ مرداد ماه دو هزار و ۴۹۷ تصادف فوتی، ۴۲ هزار و ۶۸۹ تصادف جرحی و ۱۸۳ هزار و ۷۱ تصادف خسارتی داشتیم که در این تصادفات ۹ هزار و ۵۹۵ نفر کشته و ۷۳ هزار و ۱۳۷ نفر مجروح شدند. میرزایی‌تبار بدون اشاره به افزایش شمار مرگ و میر در ۵ ماه اول امسال در قیاس با مدت مشابه سال قبل، گفته است که مجموعا آمار کشته‌شدگان حوادث‌ رانندگی در سال ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ نسبت به سال‌های قبل‌تر یک کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. این سخن گرچه به دور از واقعیت نیست ( برای مثال شمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در ایران در سال ۱۳۸۳ از رقم ۲۷هزار نفر فراتر رفته است) ولی تازه‌ترین آمارها نیز کماکان بر شمار دهشتناک تصادفات رانندگی و میرگ و میر، جراحت و معلول‌شدگی ناشی از آنها در ایران حکایت دارد که ۷ برابر ترکیه، ۳ برابر روسیه و ۴۵ برابر کشورهای صنعتی است.

گفتنی است که در آلمان با مساحت تقریبی ۳۵۰ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی معادل ۸۳ میلیون نفر حدود ۴۵ میلیون خودرو وجود دارد. این در حالی است که ایران یک میلیون و ششصد هزار کیلومتر مساحت دارد( نزدیک به ۵ برابر آلمان) ،جمعیتش رقمی حدود ۶۷ میلیون نفر است و بنا به تخمین‌ها شمار خودروهایش حول و حوش ۱۰ میلیون دستگاه است.

معاون عمرانی وزیر کشور: تصادفات جاده ای در ایران ۲۰ برابر میانگین جهانی است

«آمار تصادفات جاده ای در ایران 20 برابر میانگین جهانی است.»این خبری است که مهدی هاشمی معاون عمرانی وزیر کشور در سمینار بینالمللی ایمنی در تردد عنوان کرد.وی معتقد است:«در حال حاضر ایران 5/2 درصد از میزان تصادفات جاده ای صورت گرفته در جهان را از آن خود کرده که این آمار پنج برابر کشورهای صنعتی جهان و پنج برابر کشورهای هم تراز ایران است.وی افزود: «سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر در نقاط مختلف جهت بر اثر تصادفات جاده ای کشته می شوند که می توان گفت 80 درصد از این آمار به کشورهای در حال توسعه اختصاص دارد.» هاشمی خاطرنشان کرد:«چنانچه اقدامات موثری در این زمینه صورت نگیرد این آمار تا سال 2020 به 5/2 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.»معاون عمرانی وزیر کشور اظهار کرد:«به طور متوسط روزانه 75 نفر در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند. همچنین 64 درصد تصادفات،برون شهری، 28 درصد درون شهری و 17 درصد در جاده های روستایی صورت می گیرد.» هاشمی خاطرنشان کرد:«35 درصد از این آمار به کشورهای آسیای جنوب شرقی 24 درصد غرب اقیانوس آرام، 10 درصد اروپا، 11 درصد آمریکا، هفت درصد خاورمیانه و 13 درصد در آفریقا مربوط می شود.» وی افزود:«سال 80 چهارهزار میلیارد تومان صرف خسارات تصادفات جاده ای شده است که تنها 700 میلیارد تومان آن توسط شرکت های بیمه گر تامین شده است.» وی تلفات ناشی از سوانح رانندگی را سال 81، 8/10، سال 82، 6/17، سال 83، 4/1، سال 84، 4/6 و سال 85، 7/0 درصد اعلام کرد و افزود: «در حال حاضر یک درصد از تصادفات در کشور فوتی، 18 درصد جرحی و 81 درصد خسارتی است.»

طی سال 85 زیرساخت های جاده ای کشور تنها 5/1 درصد رشد داشته است

محمد رویانیان، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، نیز به وضعیت تصادفات جاده ای در کشور پرداخت و گفت: «روزانه 20 میلیون سفر به مسافت 100 کیلومتر و 65 میلیون سفر شهری در کشور صورت می گیرد که این آمار نشان می دهد ایرانی ها هفت برابر اروپاییان بیش تر سفر می کنند.»وی همچنین درخصوص آمار تلفات جاده ای در کشور افزود: «میانگین مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای طی برنامه پنج ساله سوم 3/11 درصد رشد داشته که این آمار طی دوساله ابتدای برنامه چهارم توسعه با 1/7 درصد کاهش به 85/2 درصد رسیده است.»رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: «سال گذشته 200 هزار تصادف منجر به فوت در معابر شهری و جاده ای صورت گرفته که سال گذشته 27 هزار و 500 نفر جان خود را از دست دادند و 276 هزار نفر مجروح شدند.»وی خسارت ناشی از تصادفات رانندگی در کشور را روزانه 20 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: «این رقم سالانه به هفت هزار میلیارد تومان می رسد.» رویانیان خاطرنشان کرد: «طبق آمار سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای در رتبه ششم قرار دارد که پیش بینی می شود این رقم تا سال 2020 به رتبه سوم برسد.این در حالی است که در کشور ما این آمار به دومین عامل مرگ و میر تبدیل شده است.» رویانیان اظهار کرد: «در صورت عدم مقابله صحیح،آمار تصادفات تا سال 2020، 60 تا 80 درصد مرگ و میرها در کشورهای در حال توسعه رخ خواهد داد که این رقم در کشورهای توسعه یافته بین 20 تا 60 درصد است.»وی همچنین با اشاره به شماره گذاری بیش از 9 میلیون و 200 هزار خودرو از ابتدای تولید خودرو در ایران تاکنون اظهار کرد: «سال 85 یک میلیون و 200 هزار خودرو شماره گذاری شده که این رقم حاکی از رشد 12 درصدی تولید خودرو طی سال گذشته بوده است. این در حالی است که رشد زیرساخت های جاده ای کشور تنها 5/1 درصد بوده است که در مجموع رشد وسیله نقلیه سال 85، 16 درصد بوده است.»وی تغییر نوع سفر به سمت حمل و نقل عمومی و ترویج استفاده از بخش ریلی، اصلاح قوانین به سمت قوانین بازدارنده و افزایش ظرفیت راه های اصلی کشور را از جمله راهکارهای پلیس در جهت کاهش تلفات جاده ای برشمرد و گفت: «سال جاری 100 میلیارد تومان به پلیس راهنمایی و رانندگی اختصاص داده شده که اختصاص این رقم تاکنون بی سابقه بوده است.» وی مردم ایران را نظم پذیر عنوان کرد و گفت: «در دو سال گذشته 25 درصد اصلاح رفتار رانندگی در بین مردم صورت گرفته است که باید گفت نیاز مبرم به قوانین بازدارنده داریم این در حالی است که در حال حاضر این گونه قوانین در کشور وجود ندارد.» محمد بخارایی، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز گفت:«بیش از 90 درصد از جابه جایی کالاو مسافر در کشور از طریق حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد که در مجموع سهم حمل و نقل دریایی ریلی و هوایی کم تر از 10 درصد است.»وی با اشاره افزایش دایمی آمار تصادفات در مورد راه های برون شهری کشور اظهار کرد:«این افزایش به طور متوسط سالانه 7/13 درصد رشد است که با توجه، به اقدامات صورت گفته در زمینه ایمنی عبور و مرور در سال های اخیر این میزان رشد در سال 85 به 8/9 درصد کاهش یافته است.» بخارایی تصریح کرد: «در سال های اخیر تعداد کشته شدگان به طور قابل توجهی افزایش یافته و تا پایان سال 82 به طور متوسط سالانه 11 درصد رشد تلفات جانی ثبت شده است که این آمار در سال های 83، 84 و 85 از کاهش نسبی قابل قبولی برخوردار بود،به گونه ای که در سال 83 معادل 4/1 درصد،سال 84 معادل 64درصد و در سال 85 برای اولین بار در طول دو دهه گذشته شاهد کاهش مطلق آمار تلفات به میزان منفی 6/0 درصد بوده ایم.» تعداد مجروحان حوادث رانندگی معاون وزیر راه با اشاره به آمار تعداد مصدومان در کشور یادآور شد: «مصدومان جاده ای به طور متوسط سالانه 17 درصد رشد داشته است که این رشد در سال 85 نه تنها بلکه به میزان 9/0 درصد نیز کاهش یافته است.» آمار تعداد وسایل نقلیه بخارایی آمار رشد موتوریزاسیون در کشور را معادل 7/8 درصد عنوان کرد و گفت: «این در حالی است که طی یک دهه گذشته سالانه به طور متوسط یک میلیون و 40 هزار نفر به جمعیت کشور افزوده شده است که در واقع می توان گفت متوسط رشد سالانه آن معادل 6/1 درصد است.» آمار جمعیت رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به این که سنجش وضعیت ایمنی حمل و نقل در قالب شاخص های بین المللی کشته به 10 هزار وسیله نقلیه و کشته به 100 هزار نفر جمعیت صورت می گیرد، افزود:«با وجود این که از سال 73 تا 80 این شاخص شاهد افزایش بوده اما طی چهار سال گذشته با طی روند نزولی از عدد 27 در سال 80 به عدد 16 در سال 85 یعنی بیش از 40 درصد کاهش یافته است که این امر بیانگر بهبود نسبی وضعیت این راه ها طی سال های گذشته است.» بخارایی ادامه داد :«با وجود این که نرخ موتوریزه شدن در دهه گذشته بیش از پنج برابر نرخ رشد جمعیت بوده اما شاخص کشته به 100 هزار نفر جمعیت در طول دهه گذشته همواره روند صعودی داشته است به گونه ای که از عدد 5/20 در سال به عدد 38/39 در سال 85 افزایش یافته است.»وی یادآور شد: «طی سال های اخیر این نرخ رشد تقریبا متوقف شده است.» معاون وزیر راه به اقدامات صورت گرفته توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص افزایش ایمنی جاده های کشور اشاره کرد و گفت:«یکی از عمده ترین این اقدامات پیگیری اخذ مصوبه هیات دولت و تشکیل کمیسیون ایمنی راه ها در سال 82 به عنوان مدیریت یکپارچه و هماهنگ در سطح ملی و در زمینه ایمنی راه های درون و برون شهری کشور است.»









سایر محصولات :
تحقیق در مورد تفاوت‌های حوادث رانندگی در آلمان و ایران

تحقیق در مورد تفاوت‌های حوادث رانندگی در...

تحقیق درباره پی های باسکولی

تحقیق درباره پی های باسکولی...

مقاله درباره ارائه تجارب موفق سازمانها تعالی سازمانی

مقاله درباره ارائه تجارب موفق...

مقاله درباره هنروتمدن اسلامی در دوران قاجار

مقاله درباره هنروتمدن اسلامی در دوران قاجار...

دانلود تحقیق پیرامون موانع تکوین دولت مدرن و توسعه اقتصادی در ایرانتاثیر روند جهانی شدن

دانلود تحقیق پیرامون موانع تکوین...

تحقیق درمورد آبنما در طراحی پارک و باغهای ایرانی 9 ص

تحقیق درمورد آبنما...

تحقیق در مورد تغذیه در ورزش کشتی 10 ص

تحقیق در مورد تغذیه در ورزش کشتی...

مقاله درباره کاهو وماش

مقاله درباره کاهو وماش...

تحقیق درباره پنجمین کنفرانس ملی مربوط به برنامه ریزی زلزله

تحقیق درباره پنجمین...

مبانی نظری وپیشینه تحقیق ارزیابی تاثیرات سفارشی¬سازی و محیط بازار بر موفقیت کسب¬و_کار روزنامه¬های برخط

مبانی نظری وپیشینه تحقیق...

مقاله درباره مفهوم توسعه

مقاله درباره مفهوم توسعه...

تحقیق درمورد آب درمعماری ایران 13 ص

تحقیق درمورد آب درمعماری ایران...

تحقیق درباره پمپ حرارتی

تحقیق درباره پمپ حرارتی...

مقاله درباره معرفی و آشنایی با استان چهارمحال و بختیاری

مقاله درباره معرفی و آشنایی...

تحقیق در مورد تعیین برخی ویژگی های فیزیکوشیمیایی و ردیابی سرولوژیکی جدایه ایرانی ویروس کوتولگی زبر ذرت 13 ص

تحقیق در مورد تعیین...

مقاله درباره مرغ تخمگذار

مقاله درباره مرغ تخمگذار...

مقاله درباره معرفی رشته و شغل مامایی

مقاله درباره معرفی رشته و شغل...

تحقیق درباره پلهای پیش ساخته

تحقیق درباره پلهای پیش ساخته...

تحقیق در مورد تعلیم و تربیت در اسلام

تحقیق در مورد...

استقلال، دموکراسی و حقوق بشر

استقلال، دموکراسی و حقوق بشر...

مقاله درباره عجایب هفتگانه جهان

مقاله درباره عجایب هفتگانه جهان...

پاورپوینت شبکه های بی سیم Wi_Fi

پاورپوینت شبکه های بی سیم Wi_Fi...

تحقیق درباره پله

تحقیق درباره پله...

مقاله درباره یخچال های نفتی

مقاله درباره یخچال های نفتی...

تحقیق در مورد تعریف اخلاق

تحقیق در مورد تعریف اخلاق...

مقاله درباره شرکت ذوب آهن

مقاله درباره شرکت ذوب آهن...

استفتاآت قضایی

استفتاآت قضایی...

تحقیق درباره پل

تحقیق درباره پل...

پاورپوینت سینما ومعماری

پاورپوینت سینما ومعماری...

مقاله درباره عراق و استفاده از سلاح های شیمیایی

مقاله درباره عراق و...

دانلود مقاله پیرامون مرز میان پنهان و آشکار پولشویی

دانلود مقاله پیرامون مرز...

تحقیق درباره پل و ساختار آن

تحقیق درباره پل و ساختار...

تحقیق در مورد تعریفJPEG و کاربرد آن 9 ص

تحقیق در مورد تعریفJPEG...

مقاله درباره معرفی چند خودروی جدید در بازار ایران

مقاله درباره معرفی...

تحقیق درباره پل های چوبی

تحقیق درباره پل های...

مقاله درباره کارل فریدریش گلدنر

مقاله درباره کارل فریدریش گلدنر...

استصناع

استصناع...

مقاله درباره کاربرد رایانه در حسابداری

مقاله درباره کاربرد رایانه...

تحقیق درباره پل ها و انواع آن

تحقیق درباره پل ها...

تحقیق در مورد تعارض سازمانی تعریف، مبانی انواع و مدیریت تعارض 16 ص

تحقیق در مورد تعارض سازمانی تعریف، مبانی...

مقاله درباره مدیریت در اسلام

مقاله درباره مدیریت در اسلام...

تحقیق درباره پل شیشه ای گراند کانیون

تحقیق درباره پل...

مقاله درباره یک دوست خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد

مقاله درباره یک دوست خوب...

استصناع قرارداد ساخت

استصناع قرارداد ساخت...

مقاله درباره شیوه های عملی امر به معروف و نهی از منکر

مقاله درباره شیوه های عملی امر...

دانلود تحقیق پیرامون مدیریت برفرایند خصوصی سازی در نظام بانکی

دانلود تحقیق پیرامون مدیریت برفرایند...

تحقیق در مورد تعادل قوا سه گانه 12ص

تحقیق در مورد تعادل قوا...

مقاله درباره مقاله سیستمهای اطلاعاتی حسابداری

مقاله درباره مقاله سیستمهای اطلاعاتی حسابداری...

استثنائات وارده بر توقیف اموال در قانون اجرای احکام مدنی 16 ص

استثنائات وارده بر توقیف اموال در...

تحقیق درباره پروژه درس طرح ریزی واحد صنعتی

تحقیق درباره پروژه درس...

دانلود جزوه آموزش گام به گام تعمیر 20 وسیله پرکاربرد خانگی به صورت کاملا مصور
توضیحات بیشتر - دانلود
دانلود جزوه آموزش تعمیر لامپ های کم مصرف به صورت مصور
توضیحات بیشتر - دانلود
کسب درآمد میلیونی از طریق اینترنت
توضیحات بیشتر - دانلود
دانلود تحقیق در مورد نور
دانلود تحقیق در مورد نقش ترافیک در تصادفات جاده ایی 15 ص
دانلود تحقیق در مورد نصب یاتاقانها.DOC
دانلود تحقیق در مورد نساجی 22 ص
دانلود تحقیق در مورد نحوه کار کردن موتور ماشین
دانلود جزوه آموزش تعمیر لامپ های کم مصرف به صورت مصور
کسب درآمد میلیونی از طریق اینترنت
دانلود جزوه آموزش گام به گام تعمیر 20 وسیله پرکاربرد خانگی به صورت کاملا مصور
دانلود حل المسائل کتاب CMOS بهزاد رضوی
تحلیل و شبیه سازی کامل آپ امپ 741 با نرم افزار pspice
دانلود پروژه شبیه سازی کامپیوتر پایه مانو با نرم افزار پروتئوس
جزوه تئوری و تکنولوژی ساخت قطعات نیمه هادی دکتر فتحی پور دانشگاه تهران
انرژی های پاک و تجدید پذیر 290 ص
تحقیق در مورد صنعت اتومبیل سازی
دانلود پروژه طراحی و شبیه سازی تقویت کننده چند طبقه CMOS با استفاده از نرم افزار Hspice
تحقیق در مورد شیر
ساخت داربست های مهندسی بافت به روش Gas Foaming
تحقیق در مورد شهید محمد على رجایى
تحقیق در مورد شهادت سرلشگر خلبان عباس بابایی
طراحی و شبیه سازی یک تمام جمع کننده در سطح ترانزیستور - Transistor Level Full Adder
جزوه آموزشی درس CMOS دانشگاه تهران، استاد امید شعاعی
تحقیق در مورد شناسایی گونه
پروژه طراحی و شبیه سازی آپ‌امپ برای درس الکترونیک 2 و 3
دانلود پروژه طراحی و شبیه سازی تقویت کننده کسکود تابیده شده ( Folded Cascode ) با بار سوپر کسکود ( Super Cascode ) با استفاده از نرم افزار Hspice
الکترونیک قدرت
ساخت نانو ذرات فریت نیکل - روی به روش هم رسوبی
تحقیق در مورد شخصی وارد مسجد شد و دید تکبیر مى گویند آخرت
تحقیق در مورد شادی در اسلامپ
حل المسائل کتاب ساخت ادوات میکروالکترونیک جاگر
جزوه کامل درس تئوری و تکنولوژی ساخت قطعات نیمه هادی
تحقیق کامل در مورد اسیلاتور
تحلیل و شبیه سازی کامل آپ امپ 725 با نرم افزار pspice
کامپوزیت های زمینه فلزی تقویت شده با آلیاژهای حافظه شکلی
سیستم های میکرو الکترومکانیکی (MEMS)
دانلود پروژه طراحی آپ امپ دو طبقه با تکنولوژی 0.18 میکرو با نرم افزار hspice
دانلود حل المسائل کتاب طراحی مدارات Cmos VLSI
دانلود متن کامل پروژه رباتیک به همراه کدهای نوشته شده در نرم‌افزار MATLAB و 40 صفحه اسلاید آماده به همراه مقالات انگلیسی
طراحی و شبیه سازی یک نیم جمع کننده با نرم افزار Hspice
اکتیو دایرکتوری (Active Directory)
طراحی و شبیه سازی یک آپ امپ تلسکوپی کسکود OTA با استفاده از نرم افزار Hspice
دانلود جزوه آموزش تعمیر لامپ های کم مصرف به صورت مصور
دانلود حل المسائل کتاب CMOS بهزاد رضوی

کلمات کلیدی :طور موسط سالانه عمرانی وزیر کشور معاون عمرانی وزیر نفر مجروح شدند رییس سازمان راهداری برون شهری کشور درصد کاهش یافه 200 هزار خودرو پنج برابر کشورهای حوادث رانندگی این آمار صادفا جاده کرد laquo این رقم سال گذشه افزود laquo جان خود طور موسط صادفا laquo raquo رانندگی آلمان میلیون
  • ۹۶/۰۸/۰۷
  • فصل هنری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی